zondag 12 juli 2009

Ziet er iemand graten?



Als alles goed loopt zouden we volgend jaar in plaats van het dure Windows, een 'operating system' van Google Chrome gratis kunnen downloaden en gebruiken. Goed nieuws dacht is zo.
Ik ben niet zo gek van Gates en zijn (bijna) monopolie. Dus als ik het kan vermijden zal ik zijn gerief niet gebruiken.
Zo werk ik al lang niet meer met Windows Explorer maar met Google Chrome, een veel handigere browser vind ik.

Blijkbaar zou Google voldoende winst maken met de reclame die je op je scherm krijgt als je googled. Ergerlijk vind ik dat niet. Als dat het enige nadeel is en je software blijft gratis, mag Google wat mij betreft ook werk maken van een degelijk en licht antivirusprogramma, ik zal het met plezier downloaden. Advertenties en al. Ziet iemand hier graten in?

Terwijl ik naar graten zocht vond ik deze video: Kritisch en duidelijk.
Mijn conclusie na het bekijken: Kritisch blijven en af en toe ook een een andere browser gebruiken. En het 'operating system' van Google in de toekomst? Ja, hoe meer mensen naar hun producten gelokt worden hoe hoger hun inkomsten. Dat is de vrije markt, nietwaar?

1 opmerking:

djidji zei

Gratis virusscanner : http://www.free-av.com/en/trialpay_download/1/avira_antivir_personal__free_antivirus.html
2 min punten:
-de scanner wordt niet geïntegreerd in je mailprogramma zoals oulook expres e.d., maar met een goede provider is dit overbodig, je mails worden gescand op virussen voor ze gestuurd worden.
-regelmatig een "popup" venster wegklikken bij upgraden.