dinsdag 14 juli 2009


Wat er allemaal niet kan tegenwoordig in de Belgische en dan heb ik het voorlopig eigenlijk alleen over de Vlaamse politiek:
Mensen die toch wel al bewezen kwaliteiten hebben kunnen van de ene dag op de anderen buiten spel gezet worden omdat ze geen 'teamspeler' zijn. En zijn ze dat dan van de ene dag op de andere gworden? Wisten ze dat dan niet al zat de man al jaaaaaren in de politiek?

Ik denk dat het vooral gaat omdat mensen die kritisch zijn tegen de heersende partijtop en wel eens een eigen mening hebben geen teamspeler heten zijn. Teamspelen is meegaan met de top. De top is Genez. Waar haalt dat wicht het vandaan om met zulke arrogantie te handelen? In De Morgen lees ik onderaan een artikel: "Maar goed, er zijn de afgelopen jaren voortdurend vraagtekens geplaatst bij Caroline. Ondertussen moet duidelijk zijn dat ze de job aankan."
Nu ja, misschien ben ik stekeblind maar ik heb niet de indruk dat het zo goed gaat met de SP.a.

De nieuwe Vlaamse regering heeft ondertussen ook al heel mooi getoond wat allemaal kan.
Als het té spannend zou kunnen worden om de krappe meerderheid vol te houden doe je toch gewoon even een magisch trukje. In plaats van wat vis, brood en wijn te vermenigvuldigen zorg je voor wat extra postjes: het aantal ondervoorzitters te verhogen tot zes, waardoor de meerderheid in het uitgebreide bureau zou groeien naar negen, tegenover acht voor de oppositie.
Twee bijkomende ondervoorzitters en de wetenschappelijke medewerkers waarop ze recht hebben kosten het Vlaams Parlement immers naar schatting bijna 200.000 euro.

Maar goed, het zal wel een magische 20000 € zijn want de broeksriem wordt aangespannen. Of dat zegt men tenminste. Of gaan ze strakjes beginnen met geld bij te drukken als er tekort is? Ik schrik van niets meer op.

Geen opmerkingen: