zaterdag 25 april 2009


Wat ik vanmorgen bij het koppenlezen online zag deed mijn haar recht staan. Je kan in de bovenstaande link lezen dat de overheid dreigt mensen op een zwarte lijst te zetten als ze stemmen tegen de Fortis-deal. Nu ken ik wel niks van financiën, ik heb nooit geld gehad en zal het nooit hebben, vind zelfs dat er altijd een min of meer kwalijke geur van uit gaat maar één ding is voor mij  duidelijk, schreeuwt om reactie. Dit kan niet.

De overheid dreigt ermee die mensen, en dan vooral prominenten,  die tegen de Fortisdeal stemmen de fiscus op hun hals te zetten. Nu zou dat voor die mensen in principe geen probleem mogen zijn als ze het zuiver spelen maar dat de overheid daarmee dreigt tart de verbeelding. Dit gaat niet meer enkel over vrije meningsuiting maar  over vrije wilsbeschikking.  Dit is pure dictatuur.
Gaan ze in juni ook druk zetten op de mensen om het juiste bolletje te kleuren? En deze regering moet dan mee de democratie gaan bewaken in 'ontwikkelingslanden'? Van hypocretie gesproken!

1 opmerking:

Anoniem zei

tja, je blijft ook naief hé, zoals ik ! en dat zijn nog maar de dingen die de pers halen, omdat het in iemands kraam past dat bekend te maken en op te blazen. als "regering" en "oppositie" het eens, hoor je nieks hoor !!

Eric