zaterdag 26 mei 2012

q-kombers

Weer een hele tijd geleden zie ik, dat ik iets geschreven heb. Geen zin, niets speciaals te zeggen, er gebeurt op dit moment blijkbaar niet zo veel vermeldenswaardige in dit Belgenlandje. We hebben een regering, dat er 'bespaard' moet worden horen we nu al een hele tijd, ook niets speciaal meer, dat het spant in Griekenland, Spanje en ItaliĆ« is ook weeral niet nieuws. En met komkommers hou ik me hier liever niet mee bezig,die zitten beter in een slaatje.

Vandaag grote containerdag. Mijn zoon is verhuisd, het moment om grote kuis te houden. Van zolder tot kelder zal alles bekeken worden, betast, omgekeerd en  besnoven. Is het waard nog een tijdje in huis te houden of is er geen huis mee te houden?
Onmetelijk wat je zo op op een jaar na 20 jaar leven aan brol verzamelt. Ben benieuwd wat ik ga vinden op zolder. De toegang daartoe is me al enkele jaar ontnomen door een kast die er voor stond. Wil ik het weten wat ik daar ga vinden? Ik hoop op schatten maar vrees dat het eerder ratten zullen worden. Alhoewel, met een hond die vaak genoeg daar in de buurt zijn geur verspreidde en een kat, meester in het rattenvangen  zal dat wel meevallen.

Ander nieuws? Neen, niet echt. Behalve dat ik per ongeluk twee uur te vroeg uit mijn bed ben gesprongen. Met mijn slaapogen nam ik 6u22 voor 8u22 op mijn wekker. Grote paniek, de container kon tussen 8 en 10 komen. Vlug mijn auto verzet, zelfs voor ik tanden of wat dan ook gepoetst had, net toch wel iets van kleren aangetrokken en buiten.
Het was maar nadat ik mijn wereldnieuws op mijn pc in een vlucht had bekeken, ik een reis naar Parijs boekte en dan bij het checken van de datums, onderaan het pc menu, zag dat het amper 8 uur was! Ik was al meer dan een uur op,  terug in bed kruipen was geen optie. Tja, ik ben er nu in ieder geval meer dan klaar voor.

Geen opmerkingen: