zondag 28 december 2008

zo zie je wat belangrijk is...

Gisteren zat ik bij mijn moeder en daardoor zonder het dadelijk door te hebben , was ik naar het VTM nieuws aan 't kijken. De volgorde van de items vond ik direct al raar. Vandaag dan op de site van VTM maar eens gaan checken voor de zekerheid. Ik geef je hier de top vijf van, volgens VTM, de belangrijkste items van zaterdag 27 december. In volgorde van belangrijkheid. Uiteraard. Met de duur van elke Item:

1: Sandra, omwonenden en vrienden van een ongeneeslijk ziek meisje gaan rond met collectebus om experimenteel medicament te betalen (hierover in een volgende posting VEEL meer). 6'37''

2. Geweld in Gaza : (waarbij het opviel dat een set beeldjes, de meest spectaculaire, twee keer werden uitgezonden) 1'56"

3. De koninklijke verkenner: 1'24"

4. Een trein die 4 uur heeft stilgestaan (oké, ik zou ook niet graag 4 uur in de kou zitten maar ik denk dat er op dit moment veel mensen het zonder of met een minimum aan verwarming moeten doen) 1'33"

5. Xmas shopping in London: 2'06"

Als we dat mooi op een rijtje zetten krijgen we in volgorde van belangrijkheid volgens VTM, gezien naar het aantal uitzendingsseconden:

1. Sandra: 6'37''
2. Xmas shopping : 2'06"
3. Geweld in Gaza : 1'56"
4. De stilstaande trein : 1'33"
5. De regeringsvorming: 1'24"

Eerlijkheidshalve had ik dezelfde oefening willen doen met het vrt nieuws maar op hun site is de de integrale versie van de dag voordien niet te vinden (ofwel kijk ik weer niet goed).
Tja, hoe minder men weet...

1 opmerking:

eric rosseel zei

als dat exp. medicament maar door de GeneesmiddelenCommissie geraakt ...