vrijdag 26 december 2008

Woede over kerstboodschap Ahmadinejad

De beslissing om de Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad op de Britse tv-zender Channel 4 een kerstboodschap te laten brengen, kan in de wereld als beledigend worden ervaren. Dat heeft het Britse ministerie van Buitenlandse Zaken gezegd. De alternatieve boodschap is een tegenhanger van de traditionele kerstboodschap van koningin Elizabeth II.

Het Britse ministerie beschuldigde Ahmadinejad ervan anti-semitische opmerkingen te hebben geplaatst en daarmee, niet alleen in Groot-Brittannië maar ook elders in de wereld, mensen kan beledigen. De Iraanse leider sprak niet over Israël, maar riep wel op tot meer spiritualiteit. Channel 4 liet weten achter zijn beslissing te blijven staan. Vorig jaar werd de Alternatieve Kerstboodschap gebracht door een Britse militair die gewond was geraakt in Afghanistan. (novum/gb)




Wie het schoentje past trekke het aan, zou ik zeggen. Ik zie die anti-semitisch boodschap toch niet. Maar misschien weet ik niet waar ik moet kijken.


3 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat de Britten onder valse voorwendsels naar met hun troepen naar Irak getrokken zijn in het zog van Bush, en dat ze er nog altijd zitten, dat vind ik pas beledigend voor de wereld.

Anoniem zei

een antisemiet ziet natuurlijk de antisemitische boodachap niet

Ti lli zei

@ anoniem: misschien kan je dan zelf wat licht plaatsen? Ik ben altijd bereid bij te leren. Waar zit de antisemietische boodschap?