dinsdag 9 december 2008

verlichting

We hebben weer het licht gezien, hier in West Europa. En we zullen het licht blijven zien voor een tijdje. Telkens je buiten komt zie je verlichte sterren, dieren, kerstmannetjes en rendieren. Ook slingers, netten en guirlandes in allerlei kleuren en computergestuurde flikkerprogramma’s.
Hier in België (en dan vooral in Vlaander
en) waren we al zichtbaar vanuit de ruimte. Wie verwondert het dan dat er vanuit de ruimte missies vertrekken naar hier om mensen te kidnappen? Nu gaan we er nog wegwijzers bijzetten : hier wonen idioten (want we hebben energie te verspillen). Of zijn het net deze mensen die ooit gekidnapt geweest zijn en nu bakens uitzetten? Misschien zijn enkel jij en ik nog echte mensen en zijn de rest al robots of buitenaardse wezens. Dat zou natuurlijk een verklaring kunnen zjjn voor het onmenselijk gedrag van sommige van onze ‘leiders’.

Alle gekheid in een gloeilamp (nu kan het nog, in 2011 uit den boze), de mensen doen maar. Ik ben al blij dat ik mijn electriciteitrekening kan betalen. Maar ik vraag me toch af hoe mensen die met een peertje van 40 watt en afwisselend hun wasmachine en hun tv moeten aanzetten omdat ze op minimumverbruik gezet zijn, zich voelen als ze de verlichte voortuinen van die onverlichte mensen zien.

2 opmerkingen:

eric rosseel zei

ook nog in 2012: geen gloeilampen meer !

Ti lli zei

Zie je nu wel, het einde van de gloeilamp, einde van de maya-kalender, einde van de wereld!!!!