donderdag 26 april 2012

Ogen

Ogen de spiegel van de ziel. Ik was zo bij het bekijken van oude ingescande foto's nogmaals getroffen door een foto van een veertienjarig meisje uit een instelling. Veertien jaar en al zoveel leed geleden. En dat zie je. Ik had graag heel het aangezicht getoond maar kan dit natuurlijk niet doen uit respect voor het meisje. Dan had je gezien dat het meisje de ogen en de mond van een zestigjarige had.




Van dezelfde periode en omgeving nog een paar foto's. Deze zijn eerder guitig, kwaajongensachtig, ogen met nog veel leven in.






Zo was ik ook altijd getroffen door de ogen van Georges Bush. Ik zag daar een onmetelijke machtswellust in. Ik heb gezocht naar die specifieke blik maar kwam tot de constatatie dat het niet alleen zijn ogen maar zeker ook zijn mond zijn die dit weerspiegelen.

En wat te denken van deze ogen?




Toch ook iets mis mee? Of niet?





Geen opmerkingen: