donderdag 5 april 2012

Niets is meer waar het voor staat

Ik schrok me een hoedje, neen, een uit de kluiten gewassen hoed toen ik het volgende artikel bij de koppen zag van mijn online kranten: 
De communistische staatskrant naar de beurs??? Dit is zowel communisme als kapitalisme op zijn kop.
Op de radio dan weer hoorde ik dat het OCMW van Gent een voorbeeld OCMW is. En dit met een liberale voorzitter.
En wat te zeggen van Myanmar waar tijdens een militaire dictatuur democratische verkiezingen werden gehouden.
In de VS, het land van melk en honing, waar de straten met goud geplaveid zijn, hele tentenkampen van daklozen als paddenstoelen uit de grond rijzen.
Banken waar je spaargeld niet groeit maar vermindert en huizen waar  ineens een baksteen eigenlijk maar een halve baksteen waard is. 
En hoe Europa's grootste cultuur-uit-de-oudheid land, Griekenland, op heel korte tijd een derdewereldland werd en een Belgische koning een Hortagebouw uit preutsheid in erfpacht aan de Saoedi's.http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=5D3OD7PH


Verwarrend ??? Maar bah neen, je leest het allemaal verkeerd. Of ik heb het verkeerd gelezen en opgeschreven.

Geen opmerkingen: