zaterdag 28 april 2012

mirakels


Man man man, wat je toch allemaal tegenkomt als je een beetje googlet.
Zoal elke morgen bekeek ik de koppen op mijn online kranten. Hiertussen zit 'de wereld morgen', een site die echt te moeite is om af en toe is te lezen. Vanmorgen dus, kreeg ik de volgende titel onder ogen 'Rumour has it: absurd bericht over seks na de dood gaat de wereld rond' http://www.dewereldmorgen.be/artikels/2012/04/27/rumour-has-it-absurd-bericht-over-seks-na-de-dood-gaat-de-wereld-rond
Het artikel vertelt hoe iemand een totaal uit de lucht gegrepen bericht de ether instuurt en opgevagen wordt door verschillende persagentschappen waardoor natuurlijk heel veel kranten dit, zonder even te checken en dubbelchecken, over nemen. Zoals in het artikel gezegd wordt, als moslims in slecht daglicht gesteld worden zal het wel in veel mensen hun kraam passen.
Mij deed het aan een een andere religieuze leider denken: Benny Hinn.
Jaren geleden heb ik één en ander opgedist rond die man omdat een jongeman zelfmoord had gepleegd en in een afscheidsmail vertelde dat hij lid was van een sekte.
Ik kwam al vlug op Benny Hinn terecht (niet Benny Hill, alhoewel niet grappig tet- en poephumor) , toch vrij onschadelijk). Die man haalt hele zalen naar hem toe en geeft dan een prachtige show. Ik dacht net aan die man bij het lezen van het hoger vermelde artikel , omdat ik in die zoektocht naar die sekte ook ergens las dat een evangelist beschuldigd werd van necrofilie. Daar heb ik niets van terug gevonden. Wel een hoop andere zever waarvan onderstaande videootjes een mooi voorbeeld.





Ik kwam op een aantal Amerikaanse fora terecht waar godsdienstfanaten (neen, geen moslims maar Christenen) discussiëren over de vraag welk nu de ergste zonde is, homofilie of voorhuwelijksseks. http://www.nairaland.com/279591/could-it-really-that-person/35

En dan maar tekeer gaan tegen de islam... Vraag is waar het grootste bedrog zit. Vraag is waar de grootste discriminaties zitten. Fundamentalisme, fanatiekelingen, overal dus waar mensen goedgelovig of radeloos zijn.

Geen opmerkingen: