woensdag 4 april 2012

Landen

 http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20120404_005 




Hoorde ik een tijd terug niet het protest van piloten toen ze niet gezien werden als werkende in een zwaar beroep zodat ze moesten kunnen vroeger op pensioen gaan ? O neen, dat waren de loodsen. Whatever, of je nu een vliegtuig naar de landingsbaan loodst of een boot naar de kade, het kàn dus nog op 80 jarige leeftijd én zelfs door een vrouw blijkbaar.
Maar alle gekheid op een stokje, en dat zal dan wel een hele dikke stok moeten zijn, over pensioenen en pensioensgerechtigde leeftijd is het laatste woord nog lang niet gezegd.
Ik heb voor mezelf voorlopig geen klagen. Ik ben nog bij de gelukkigen die gebruik kunnen maken van een landingsbaan. Halftijds werken voor een beetje minder inkomen. Wat dan weer een klein beetje een voorbereiding is voor het landen op zich want dat zal net als bij die 80 jarige Vrouw, een 'bumpy experience' worden. En hoe zal je dadelijk zien


Wanneer je 55 wordt krijg je ongevraagd een noodlottige tijding in je bus. De raming van je pensioen. Ik zal het met een pak minder moeten doen. Er wordt me zo een 1100 € toegeschoven voor een volledige loopbaan. Doe maar hé, rondkomen met iets meer dan de helft van wat je de dag ervoor verdiende . Vooral zij die niet het geluk  hebben eigendom te bezitten beklaag ik.


Maar voor hen die het nog niet wisten, alle Belgen zijn gelijk voor de wet. Ik wacht dus op het moment dat ik op pensioen zal gaan en hetzelfde zal verdienen als een toppoliticus of -manager.
En ondertussen geniet ik van een mooie landing :-)

Geen opmerkingen: