maandag 16 februari 2009

Stront aan de knikker

Een kleine twee weken terug had ik hier eenblog geplaatst,  http://cedilletje.blogspot.com/2009/02/un-sous-marin-nucleaire-heurte-un-objet.html omdat ik het artikel toch wel wat bizar vond.
Nu weet ik natuurlijk waarom er zoveel geheimzinnigheid rond hing. Twee onderzeëers een franse en een britse, die elkaar in volle OCEAAN (we spreken niet over Noorzeetje) aanvaren.... Daar moet je moeite voor doen. Dat weet iedereen die ooit een spelletje zeeslag heeft gespeeld.
In een artikel vandaag zegt CNN dat het pure toeval is dat de twee schepen elkaar daar raakten. Deze moderne onderzeëers zijn zo stil dat ze elkaar niet hoorden volgens CNN. 
Je gaat me toch niet vertellen dat sonar daarbij het enige navigatiesysteem is aan boord. Zelfs ik heb een gps in mijn klein Mazdaatje.
 Indien sonar dan toch het enige navigatiesysteem zou zijn is het toch wel superonnozel om met schietklare atoomraketten aan boord een beetje te gaan rondflaneren.

Is het eerder dat ze gezamelijke oefeningen deden?  
Is het zo (zoals in het laatste artikel gesuggereerd wordt), dat schepen altijd in de haven binnen getrokken worden, dat er echt geen zware averij was? Ik ben vaak met de overzetboot naar Engeland gevaren. Ik ben NOOIT de haven ingetrokken!
En blijft de hamvraag: waarom die geheimdoenerij? Waarom pas zoveel dagen na de feiten toegeven dat het een aanvaring was tussen twee atoomduikboten?
WAT IS DAAR GEBEURD?????????

1 opmerking:

Anoniem zei

Het zoveelste raadsel waar we nooit een antwoord op zullen krijgen want... we willen de "burger" toch niet ongerust maken he? ;-)