woensdag 25 februari 2009


Gisteren zat er bij ons , ik weet niet of het algemeen in Vlaanderen was of alleen bij ons, een mini-spaarvarken in de brievenbus. Een geeltje met op zn flanken het logo van het Vlaams Belang (niet het mijne, zie foto). De verpakking heb ik niet gelezen, mijn jongens hadden dat al weggesmeten, ze weten hoe lastig ik word van volksverlakkerij. 
En dan vanmorgen op de radio hadden ze het over het cadeautje dat vanuit de overheid bij de werkende bevolking op zijn bankrekening komt te staan. 
Waarschijnlijk puur toeval dat die twee dingen quasi tesamen kwamen. En ik geloof ook niet dat de boodschap is: sparen ga je doen want straks heb je het nog erger nodig als we het hoogtepunt van de crisis bereikt hebben.
Wat ik wel denk is dat het om verkiezingsstunts gaat. De klok begint te tikken en ze halen het niet met mooie programma's die toch geen mens meer gelooft,  ze hebben zelfs geen plan meer, vinden het niet meer nodig, het enige dat ze nog kunnen bedenken is Sint-Niklaas spelen, de bevolking paaien. Wat hebben we nu aan een suikerklontje als we straks geen werk hebben? 

Wat me ook ergert is dat de overheid zich l aan het indekken is tegen  ontspoorde jongeren in de toekomst.  10 % van de kinderen en jongeren zouden volgens de kinderpsychiater Dirk Deboutte aan een ernstiuge psychiatrische aandoening lijden? Wat een lulkoek, hij wil natuurlijk zijn eigen winkel draaiende houden. Natuurlijk  als puberen en emoties hebben en tonen ook onder ernstig psychiatrische gedrag valt dan geraak je er misschien. 
Wees echter blij als je puber pubert. Het is een teken dat hij zich veilig genoeg voelt om dit te doen.  Gemakkelijk is dit niet altijd om mee om te gaan. Pubers hebben de neiging hun ouders een spiegel voor te houden en dat is niet altijd leuk. Ook ouders moeten tegen kritiek kunnen, we doen onze pubers er genoeg slikken.
Vervolgens  zegt onze kinderpsychiater dat MAAR 2% van de kinderen en jongeren medicijnen neemt en dat dat niet veel is. 
Enfin, de moraal van het verhaal. Geef je kind, als het één van die tien is en nog geen medicatie krijgt, toch maar heel snel een pilletje of druppeltje. Je wil toch niet het risico lopen dat je kindooit  een Kim D wordt?

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Tja als ik het zo lees... ik heb 4 kids opgevoed en hun puberteit was een hel maar het lukte zonder pilletjes... nu vraagt een mens zich af of het misschien "makkelijker" kon MET pilletje ;-)

djidji zei

Als het dan toch gemakkelijk moet zijn, zet dan geen kindjes op de wereld ...

Basilius van Zeverkonten-de Pravda zei

Voor zover ik weet (en ik druk dat enkel uit beleefdheid zo uit) heeft het Vlaams Belang géén uitvoerende mandaten en wordt het beleid niet bepaald door de partijen van de oppositie, maar er wel door gecontroleerd (behalve als de regeerders de oppositiepartijen buiten de wet stellen).

Aangezien het Vlaams Belang niet bij machte is u een cadeautje op uw bankrekening te bezorgen, kan ik u alleen maar aanraden voor een partij van de huidige regering te stemmen. Misschien krijgt u dan bij de volgende verkiezingen (als die ooit zullen worden gehouden) nog een cadeautje méér.

Persoonlijk denk ik dat de verkiezingsresultaten echter steeds meer beïnvloed zullen worden door de raad van bestuur van het bedrijf dat de software levert voor de elektronische verkiezingen. Ik heb ergens gelezen bij iemand die voorzichtig zou moeten zijn over wat hij daarover te vertellen heeft - maar heb het een en ander nog niet elders gecheckt - dat bij de laatste gemeenteraadsverkiezingen in Antwerpen de software werd geleverd door een bedrijf in welks raad van bestuur de heer PJ een zeteltje heeft.

Ik sta elke dag van minder versteld en geloof ook helemaal niet dat België in mindere mate een politiestaat zou zijn dan het Roemenië van Ceausescu.