maandag 23 februari 2009

Kan het toch iets vlugger ja?

“Vorige week kwam een uitgeprocedeerde asielzoeker bij me langs om te vertellen dat hij nootjes had gejat in een warenhuis en daarbij bewust in de beveiligingscamera had gekeken.”


Hij redeneerde als volgt:
Ik woon al meer dan al acht jaar in België.
Ik werk voor mensen in ruil voor onderdak en voeding. Ik wil altijd goed doen en goed zijn. Ik wordt voortdurend uitgebuit. Ik studeer Nederlands, ik help wie ik kan helpen. Maar ik krijg geen papieren. Ik kan niet meer, Ik wil dood zijn
Ik heb gestolen omdat ik gearresteerd wil worden. Mijn leven in een gevangenis in België zal beter zijn dan mijn leven als illegaal.


anoniem

Je kan natuurlijk de kritiek ter rechter zijde al voorstellen. :"waarom zouden wij die vreemden aanmoedigen om hier te komen wonen? Laat het maar lang duren, ze zullen dan niet massaal toestromen." 
Daarop zou ik dan willen antwoorden dat die mensen hier 'toestromen' waarschijnlijk omdat het leven in hun thuisland zo mooi is. Dat wij toch ook vanzelfsprekend graag ons hebben en houden achterlaten, onze kinderen uit hun school en vriendenkring weghalen, ons mooi leven vaarwel zeggen. Wij willen toch ook het onbekende tegemoet, dan onthaald worden door mensen die niet weten of ze ons al of niet mogen verwelkomen.Wij willen toch ook  werken, al dan niet in 't zwart maar hoe dan ook  als slachtoffer van pure uitbuiterij. We willen onze kinderen dan toch maar voorlopig (wat dan achteraf een jaar of 5 wil zeggen) hier op school laten gaan zodat ze dan misschien, (alles draait op voorlopig en misschien) weer eens moeten ontworteld worden wanneer ze hier juist heel goed ingeburgerd zijn? Dit is toch ook onze droom? Wij willen dat toch ook?

Als je ook vind dat de regering zijn belofte moet houden en een regularisatie ASAP waar maken, teken dan de petitie: 

www.desesperoda.be


2 opmerkingen:

djidji zei

zusje tis wel desesperado ipv desesperoda.be.
knippen,plakken, das iets handig sé.
groetjes
Jan

djidji zei

zusje tis wel desesperado ipv desesperoda.be.
knippen,plakken, das iets handig sé.
groetjes
Jan