woensdag 14 januari 2009

Wij zijn goed bezig!

Daarstraks zat ik nog op een vergadering waar het de bedoeling is om mensen van jusititie, politie en hulpverlening dichter bij elkaar te brengen, de werkingen van elkaar leren kennen, en kijken waar knelpunten zitten. Dit alles om zo goed mogelijk te werken rond het belang van minderjarige slachtoffers. Een mooi initiatief. Want, zoals iedereen die bij politie, justitie of welzijn werkt wel weet, zitten we met verschillende toepassingen van beroepsgeheim, meldingsplicht en meldingsrecht. Dit is waar de verschillende actoren telkens op botsen. Maar we doen ons best. We proberen elkaar te helpen , methodiek: anonieme casusbespreking kwestie van beroepsgeheim etc etc.

Als je op de volgende link klikt en dan op de namen bij arresten tegen België, in de tweede kolom, kan je de volledige arresten lezen.

http://www.just.fgov.be/justice/nl_htm/organisation/html_org_admcentrale/html_dg1/arresten.htm

Nu vraag ik me toch wel af waarom wij op deze manier zo supervoorzichtig moeten zijn met persoonsgegevens als justitie dat zelf niet moet doen.

Ik zou het in ieder geval niet appreciëren moest een zaak waarin ik betrokken ben zo terug te vinden zijn op internet. Misschien nog eens reden voor een veroordeling?

3 opmerkingen:

Ben Willems zei

Blijkbaar denkt de "wetgever" dat ze enkel wetten moeten geven, en dat van zodra de wetten gegeven zijn, ze er zelf niets meer te maken mee hebben.

Anoniem zei

Tiens je promoot zelf de site op medium4you.

Ti lli zei

@ anoniem: dat noem ik geen promoten hoor !