maandag 19 januari 2009

Geen idee

Ik had een idee voor een stukje op mijn blog. Maar nu gaat dat voor vandaag natuurlijk net niet op. Wat het precies was ga ik niet vertellen want ik ga het hoe dan ook nog eens gebruiken.


Dus dan toch maar eens even de headlines gecheckt van een aantal kranten die ik hier online heb.


Koningin Fabiola: tja dat een fossiel al eens ziek wordt zou toch niemand mogen verbazen, uitgedroogd als ze er uit ziet verwondert het me dat ze nog niet helemaal gemummificeerd is. Dat zou pas makkelijk zijn, geen balsemen meer nodig, open kist is dan al lang goed.


En dat iedereen in de weer is om te trachten Obama een veilige en feestelijke intrede te laten doen is ook wel niet opmerkelijk. Misschien denken ze zelfs aan palmbladeren en een ezel.


En Damiaan die in oktober heilig zou worden is wel een beetje laat hé, hij is al .van 1889 dood. Als ik zo lang dood ben ga ik ook niets meer verkeerd doen hoor.


Die zaak met Oulematou, de oppas is ook weer geen alleenstaande zaak, ik heb weet van nog. Maar ook daar komt de vraag weer boven, moeten we nu echt elke keer naar de pers als we al dan niet vermeend tekort worden gedaan? En dan gaan de politici daar natuurlijk allemaal weer werk van maken, zijn ze verontwaardigd .Voor even toch.


En het geweld en staakt het vuren in Gaza? Wat voor zinnigs kan je daar nog van zeggen? Ja, ik blijf er bij dat het geweld buiten proportie is ook al verwijten ze me dan van antisemiet. Tegen geweld zijn wil toch nog niet zeggen dat ik Hamas goedkeur? Dus ook daarover verder geen woord.

Ik zal dan maar niets schrijven zeker?

1 opmerking:

DCPlusblog zei

Ik wou geen reactie schrijven, maar toen ik het allemaal nog eens overlas...
Oulemata? Da's toch voor een stuk de rol van politiekers he, om mee-met-ons verontwaardigd te zijn? Nog goed, denk ik dan, dat ik niet alleen blijf zitten met mijn ergernis en ongeloof. En ja, pas als het de pers haalt, wordt er (misschien) iets aan gedaan. Stel je voor dat zelfs de pers zou zwijgen. Dàn leven we pas in een apenland.
Gaza? Vandaag staat in mijn krant begroot hoeveel materiële schade er is. Voor anderhalf miljard euro op drie weken kapotgeschoten. Slik. En uiteraard is dit zonder de andere economische en vooral menselijke schade. En gezien de lauwe reactie van onze politiekers: is dit dan toch een apenland?
Obama. Blijde intrede met ezel en palmbladeren, haha, daar heeft het van weg, inderdaad. Maar valt het ook op dat er stilaan meer en meer waarschuwingen rondvliegen? "'t Zal allemaal zo makkelijk niet zijn. De erfenis van Bush is desastreus. Die economische crisis is niet te onderschatten." We bereiden ons voor op het ergste: collectieve ontgoocheling, over een jaar of wat. Zoals dat past in een goed scenario voor een goeie film. Planet of the apes?