vrijdag 15 juni 2012

manipulatue

Hier geloof ik dus weer eens niets van. Ja, dat die meneer van Pimco dat zei wel natuurlijk. Ik geloof dat hij het liefst van de hoogste bergtoppen zou roepen zelfs. Dat is immers zijn bedoeling.Paniek zaaien op de markten, de eurolanden op de knieën krijgen. 
We weten immers al lang genoeg dat zij die hebben, nooit content zijn en alsmaar gretiger meer willen. En hoe doen ze dat, ah, door de markten te manipuleren natuurlijk. Zaai paniek en je kan goedkoop investeren in zaken die het 'niet goed doen'. Dat 'niet goed' doen is natuurlijk ook heel relatief en gemanipuleerd en manipuleerbaar. Goedkoop kopen dus en verdere manipulatie zorgt er voor dat in nog niet bepaalde tijd deze zaken het dan weer plots goed doen. Goedkoop gekocht, in de toekomst duur verkocht.
Ik ken natuurlijk niets van economie en waarschijnlijk zit ik maar wat te raaskallen.
Wat ik ondertussen wél geleerd heb, is dat we verondersteld worden te geloven wat de media, politici en   'economen' ons proberen wijs maken. En dat is al meermaals gebleken meer dan leugenachtig te zijn.
En als je niet weet waar de waarheid echt ligt ga je fantaseren. 
Zo kan je je misschien vragen stellen bij de immo markt in Spanje. Er zijn in Spanje ontzettend veel nieuwbouwwoningen en appartementen die leegstaan. Leuk toch , voor mensen die goed boeren. Keuze genoeg voor een zomerverblijf in Spanje. En dit voor een prikje.
Wat hoe dan ook vast staat is dat de superrijken garen spinnen van de hele 'crisis'. De kloof tussen hen en de rest van de wereld is ondertussen een onoverkomelijke ravijn geworden.

Geen opmerkingen: