dinsdag 1 september 2009

hassssjiiiiieeees


Neen, niet marihuana, niezen.
Daarstraks moest ik van Zottegem naar Brugge en ik vroeg me op de trein van Zottegem af of ik er aan had gedacht papieren zakdoekjes mee te brengen. Die zijn immers 'tools of the trade' bij mij.
Daar had ik me dus geen zorgen over hoeven maken. Tegen dat ik in Brugge ter plekke was had ik een oogst van twee pakjes papieren zakdoekjes.
Zowel in 't station van Brugge als van Gent waren er overijverige studenten die iedereen een pakje zakdoekjes en een vierkleurendruk kwaliteitspapier folder in de handen stopten.
Zoals ik dus zei, die zakdoekjes waren welkom. Ik heb dan ook eens een blik geworpen op de flyer. Daarin stonden wat hier tips werden genoemd: Je handen wassen! duh!!! Je hand voor je mond als je hoest of niest: dubbel duh!! Dat wisten onze ouders ook al en hebben ons al geleerd voor de geboorte van de Mexicaanse griep! Papieren zakdoekjes gebruiken en deze wegsmijten na gebruik. (Dit speciaal voor de 'ollanders' onder ons; niet geschikt voor herbruik) en dan als laatste (de allerlaatste ben ik al vergeten, mijn hersens zijn vast al aangetast) als je ziek bent , thuis blijven....
Leuk. Heel leuk. Maar wat is er nu nieuw onder de zon?
Wel, om te beginnen is er een drukkerij die dankzij deze inspanning van de overheid toch weer één grote bestelling had.
Twee, de fabrikant van deze papieren zakdoekjes hoeft zijn arbeiders deze week maar één dag in plaats van twee te laten doppen.
Ten derde, door het gebruik van meer ontsmettende middelen worden niet alleen de producenten van deze producten weer beter, door de uitdroging van de handen kunnen de koetjes ook weer even verder door het verkoop van uierzalf.
Je ziet, we mogen de Mexicanen of de koeien, afhankelijk of je hindu bent of niet, heel erg op beide knietjes danken om de crisis toch weer even op afstand te houden.
A ja, en ook een dikke merci aan onze overheid om zich heel erg te bekommeren om onze gezondheid!

Geen opmerkingen: